Loading
Mrt 21, 2016

Top 10 Nederlandse automerken op Instagram

Automerken hebben iets fascinerends. Ze produceren de meest spectaculaire reclamespots en weten zich vaak te positioneren als love brand. Ook op Instagram. Bugatti en Jaguar hebben daar meer dan één miljoen volgers, en Lamborghini gaat momenteel aan kop met 2,4 miljoen internationale volgers.

 

Lamborghini op Instagram

2016 is het jaar van Instagram
Met meer dan één miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland, wordt Instagram als sociaal netwerk steeds belangrijker. De Instagram-community zorgt voor hoge engagement en dat maakt het visuele platform uitermate geschikt voor het branding. Precies wat automerken nodig hebben om zich te onderscheiden.

Hoe brengen Nederlandse Instagram-accounts van automerken het er vanaf?

  1. Mercedes – 21.1k volgers
  2. Renault – 12.3k volgers
  3. Mini – 3.013 volgers
  4. Volkswagen – 2.641 volgers
  5. Ford – 2.023 volgers
  6. Kia – 973 volgers
  7. Dacia – 931 volgers
  8. Citroen – 753 volgers
  9. Mazda – 482 volgers
  10. Mitsubishi – 368 volgers

Is Instagram een handig marketingkanaal voor automerken?
Je kunt je natuurlijk afvragen of de doelgroep die nieuwe auto’s koopt, wel op Instagram is te vinden. Als je de particuliere verkoopcijfers van auto’s (ex-lease) erop naslaat, dan hebben 18 tot 34-jarigen een marktaandeel van 7,6% en is de 55-plusser goed voor 56,6%. Met die cijfers in de hand zou je zeggen van niet.

Renault op Instagram

Start vandaag nog met Instagram
Toch is het slim om nu al vast tijd, liefde en aandacht in Instagram te steken, zodat je makkelijk een voorsprong op de concurrentie kunt nemen. Het sociale netwerk groeit namelijk nog steeds enorm (met de 40+ doelgroep momenteel voorop) en brengt je in contact met potentiële kopers van vandaag én morgen. Instagram staat voor veel Nederlandse merken nog in de kinderschoenen, dus je kunt makkelijkeen handige voorsprong op de concurrentie nemen.

Hebben ik een account gemist in onze top tien? Laat het me hieronder weten!

Dit artikel verscheen op Adformatie.

Leave a comment